Ord. Rädsla. Energi.

Kommentarer
Sandra

Beklagar om din morfar! Det är aldrig lätt när man ser en av sina käraste bli sjukare och sjukare. Det där ordet cancer hatar jag mer än något annat. Jag har varit med om 4 nära som dött i olika slags cancer. Den första jag fick uppleva var en av mina bästa vänner, han var bara 17år! Det tog hårt på mig och än idag ställer man sig frågan VARFÖR? Efter det har fler gått bort och den senaste som dog mitt framför ögonen på mig var min Farfar. Som du beskriver nu att du inte vet om du ska behålla masken eller inte så gör du som du känner. Jag tror din morfar förstår och tänk att han en gång i tiden säkerligen har setat i samma situation som dig, att han sett sin pappa/morfar få bort... Den dagen då min farfar gick bort började med att jag och Daniel var i leksand. Min mamma ringde och sa att de inte var så bra med Farfar... Jag kände på mig att jag ville åka dit på en gång vilket jag inte ångrar idag. Jag åkte dit, hela släkten var samlad där. Farfar bara låg där i sängen, helt hjälplös. Vi turandes om att hålla hans hand. Vi pratade om saker som vi visste att Farfar tyckte om. Det här var kvällen då melodifestivalfinalen hölls för två år sedan. Precis när de korade vinnaren tog min Farfar sitt sista andetag. Samtidigt som det var en stor skräck var det fridfullt och fint. Jag ångrar absolut inte att jag åkte dit och tog ett sista farväl, jag skulle nog ha ångrat mig om jag inte gjordet det... Men Helene, jag tycker du ska följa ditt hjärta, du vet bästa själv! KRAMAR!

2010-08-12 » 02:20:21 BLOGG: http://surrovich.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0