Hormonkräka.

Kommentarer
Sandra - mamma till Molly

Klart du är orolig vännen och det ska man vara och vem är inte orolig när man väntar barn?

Man är orolig i 9 månader, är orolig inför förlossningen, är orolig hur tiden efter förlossningen kommer att vara och efter att bebisen kikat ut börjar nästa oro. Kommer barnet andas när den sover, äter den för mycket och så vidare...

Oror mig varje dag att Molly inte andas på kvällarna så varje gång innan jag kryper till kojs måste jag gå in och kika till henne :P



Ditt illamående, jag lider med dig. Har en bekant som hade någon slags sjukdom, minns inte vad den heter nu men tydligen var ärftligt och hon mådde illa hela graviditet och fick ligga inlagd till slut. Hon har en dotter och är inte säker på om hon vill ha fler barn eftersom hon med största sannorlighet kommer att må lika dåligt igen :(

Hoppas i alla fall att du snart får ha en spyfri dag! :)



Och det där med krogen. Håller med dig i det du skriver. Jag har verkligen inte något behov av att gå ut på krogen och festa. Molly går i första hand. Har festat en gång sedan Molly föddes och då var hon 4 månader. Blev dock inte full men jag fick lite egentid och umgås med vännerna och drack någon öl inte mer än så. Men nej, krogen har jag tröttat på för länge sen. Alla känns så omogna på krogen efter jag fått Molly. Eller ja, krogen kan jag väl inte säga något om eftersom jag inte varit ut där men man ser ju vilka som är ut på stan osv.

Alltid lika roligt att se allas statusuppdateringar när helgen kommer. Halva delen av vännerna snackar om vilken fest de ska på, vem som ska bli fullast medan den andra delen pratar om familjemys, påhitt under helgen som lekland/badhuset och att bebisen lärt sig säga mamma. :)



För mig har det här året varit väldigt jobbigt. Från att gå till att vara en i gänget och helt plötsligt blivit bortglömd. De hör inte av sig längre, de bjuder mig inte på fester och aktiviter de ska göra. Får oftast höra "men du har ju barn" Jaha? Kan man inte göra saker fast man har barn liksom?!

Kanske kan jag inte gå ut på krogen varje helg (vill jag verkligen inte) men då och då kan jag mer än gärna hänga med ut och måste få veta i tid och inte tre timmar innan eftersom man måste planera.



nej usch, nu blev jag negativ som tusan, ursäkta för det ;) Hade mycket att säga :P



För att avsluta det hela. Skulle jag och Daniel gå ut på krogen som vi gjorde förr, alltså både han och jag samtidigt, äta ute och ta taxi hem skulle det gå på minst 4-500kr var, då är vi uppe i en 1000-lapp på en kväll. De pengarna kan vi göra nå mycket roligare för nu! :)



2011-01-31 » 17:20:39 BLOGG: http://surrovich.blogg.se/
Trixie

gud vad bra skrivet helene!!! jag fattar det inte heller! alltså.. jag har ju iofs inga barn, men jag vill aldrig nånsin lämna bort min framtida lilla bäbis. Klart man kommer låta farmor å sånt va barnvakt, men isf för att jag & micke ska få äta en romantisk middag på resturang el liknande. Jag tycker du har en jävligt sund inställning! Du kommer defienitivt bli en klok mamma:)



Jag håller tummarna för er att allt kommer gå bra! :)

2011-01-31 » 20:41:15 BLOGG: http://ewatrixierosalie.blogg.se/
Em

Nä, lämna bort bara för att gör man väl inte.. Fast samtidigt så är det väldigt skönt att få någon/några timmar för sig själv. Inte för att man inte VILL vara med barnet, utan för att ibland måste man få ladda batterierna. (beroende på hur mycket sömn osv man kan tänkas få på nätterna då) SJag har itne varit ut än, krogen är inte ens aktuellt. Men däremot så känner jag nu att en kväll med tjejerna; vin, öl och massa skitsnack skulle vara behövligt.. Bara för att jag inte har träffat dom utan Nikki sen hon kom, jag har itne fått var ajag. Utan hon har stått i centrum varje gång. Vilket såklart hon ska göra, för hon är det finaste som finns, men ibland måste jag få vara jag också. (Nu är ju Nikki en del av mig, en del av jag, men ja.. du kanske hänger med i vad jag menar?):)



Du och Stefan kommer klara föräldraskapet gallant, och det ni väljer att gra, det väljer ni för att det är rätt för er :) Det är det som är så bra; alla gör det dom känner att en själv och barnet klarar av och vad som är rätt för just dom, "oss". Och sen får folk snacka och tycka det r konstigt om dom vill, men det är ju ens egen familj :) Lycka till banan! Puss

2011-02-01 » 07:28:23
Helene

Det som jag just har stört mig på, som jag ville få ut i detta inlägg var just festandet och krogen. Den biten förstår jag inte. :P

Sen är det helt självklart att man behöver ha egentid utan knodden också, för att bara vara. Jag tror främst man som par behöver det, kanske äta en god middag och vara ensamma i ett par timmar. :)



Tack banan, det hoppas jag också. :) Har hela mitt lilla huvud fullt med funderingar osv, haha som alla blivande mammor! :P

Puss!

2011-02-01 » 11:02:34 BLOGG: http://helenewiklund.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0